بسیج دانشکده فنی

طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، صاحب‌کار سرپرست امور شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست "نقطه کور" که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و با موضوع سیاست خارجی دولت یازدهم در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: توسعه فناوری در کشورهای دارای فناوری به شکل‌های مختلف رخ می دهد به شکلی که کشورها برای توسعه فناوری و بخصوص فناوری اقتصادی باید این صنعت را به گونه‌ای شکل دهند که محرک فناوری باشد.

وی حوزه صنعت نفت و دفاعی را از جمله پست‌هایی دانست که می‌تواند مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد و گفت: در صنعت نفت و همچنین توانمندی‌های دفاعی که توان موشکی کشورهاست، در کشور ما به مدد حضور افرادی چون شهید تهرانی مقدم ایجاد شد، جای کار فراوانی برای فناوران این بخش وجود دارد.

صاحبکار گفت:حوزه صنعتی به عنوان یک نیاز و پروژه بزرگ در سطح کشورمان مطرح شده است.

وی با اشاره به سخنان رهبری درباره فناوری هسته‌ای گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، مهمترین دستاورد فعالیت های هسته ای ایجاد غرور ملی است و اینکه یک ایرانی به این نتیجه می رسد که می تواند اقداماتی از این دست را طراحی کند. اقداماتی که امثال شهید تهرانی مقدم در آن بسیار زحمت کشیدند و متحمل سختی ها شدند.

سرپرست امور شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت فناوری کشورهای خارجی به ما چیزی نمی‌دهند، گفت: این که عنوان می‌شود ما تعامل کنیم تا آنها از فناوری مورد نیاز را به ما یاد دهند، مسئله درستی نیست. زیرا آنها هرگز فناوری را که خود به دست آورده‌اند به صورت علمی و دانشی به ما یا سایر کشورها منتقل نمی‌کنند و باید در داخل به صورت درون‌زا به آن دست یافته باشیم.

وی افزود: چیزی که یک طرف خارجی در تعامل با ما به ما منتقل می‌کند، فناوری بدون علم است که البته این به این معنا نیست که ما باید از تعامل با غرب ترس داشته باشیم، ولی باید بدانیم آنها در تعامل‌شان علمی را به ما نخواهند آموخت و ما باید براین مبنا عمل کنیم.

صاحبکار با اشاره به اینکه زیرساخت‌های کشور قابل دفاع است، گفت: ممکن است فشارهای موجود تا ده سال آینده نیز وجود داشته باشد و یا حتی براساس سناریوها افزایش یابد، لذا ما باید کشورمان را برای شرایط سخت‌تر از این آماده کنیم.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری گفت: این سیاست‌ها مانند مدلی است که در برابر زلزله‌هایی با ریشتر بالا مقاومت می‌کند و ما حتی اگر دارای بهترین روابط با کشورهای دیگر باشیم، باید برای این فشارها و تکان‌ها خودمان را آماده کنیم که در این بین دانش بنیان بودن و توجه به شرکت‌های موجود در این بخش یکی از راهکارهای رسیدن به اقتصاد مقاومتی است.

  • موذن جامعه

نظرات  (۱)

امام خمینی (ره):
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند؛ اگر سرمان را بالای دار برند؛ اگر زنده زنده در شعله های آتشمان بسوزانند؛ اگر زن و فرزندان و هستیمان را در جلوی دیدگانمان به اسارت و غارت برند؛ هرگز امان نامه کفر و شرک را امضا نمی کنیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی